Missbrukar-personlighet del 4

Fortsättning...

Jag har i många år haft enorma tillgångar till diverse läkemedel. Det var ju såklart för att döva ångesten osv, men jag använde dom lite för flitigt. Missbruket gick vidare till tabletter.

Tabletterna var lagliga. Jag fick dem från psyk.
Tyckte jag att vardagen var jobbig, tog jag ett gäng. Tyckte jag att det var tråkigt (tristess hade för vana att locka fram ångesten), så tog jag ett gäng.
Snart blev det en hel del. Jag har alltid varit väldigt tolerant mot läkemedel, och därför blev mängderna enorma.

I somras gjorde jag en avgiftning på benzodiazepiner (vanebildande ångest o sömntabletter). Det var INTE kul. Men jag klarade det, och jag har varit fri från dom sen dess.
Jag har även de senaste två-tre åren succesivt minskat på mina andra mediciner och idag har jag bara antidepressiva (Cymbalta) och sömntabletter (Propavan). För tillfället har jag även Reductil som hjälp till att gå ner i vikt.


Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: anne

ursäkta att jag säger det, det kommer nog låta fel, men det du skriver om är intressant att läsa..

2010-01-06 @ 13:58:14
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0