Samlar kraft

Skulle gjort det jag ska, igår. Nämligen ta mig till apoteket för de där antibiotika-pillrena. Men gårdagen fylldes av nåt annat (vad?) och när klockan helt plötsligt var kvart i 7 på kvällen, ja DÅ kom jag på det.

Men jag får väl göra det idag istället... Håller som sagt på att samla kraft till det nu. Duschad e jag iallafall, nu ska man bara fixa resten med.
Älsklingen sitter o fixar med ena datorn, som vi nu har som mediacenter. Tvätten e snart klar.

Vaknade onödigt tidigt pga linserna. Ja just det... det inlägget raderades ju. Såhär var det iallafall:

Jag har dygnetrunt-linser, dvs jag tar bara ut dem en gång i månaden och då för att byta. Inget krångel med linsvätska o sånt. Skönt.
Men... tydligen har jag lite för lite fett i min tårvätska. Detta gör att de ibland ändå blir lite torra, och jag får droppa nåt i ögonen.
Imorse var det däremot nåt helt annat. Jag vaknade vid strax efter 7 för att det verkligen brände i vänsterögat. Vacklade upp från sängen, in i badrummet o så skulle jag kolla om det va nåt skit i ögat. Tjoflöjt..det gick ju bra! Kunde inte öppna ögat för det sved nåt vansinnigt! Tårarna sprutade av vad det nu var som ställde till det.
Bestämde mig för att ta ut linserna och låta ögonen vila lite. Med ett halvöppet högeröga och ett stängt vänster, rotade jag i mina samlingar efter burken till linserna. längst ner i sminkpåsen såklart... Sen skulle man ju ha tag på linsvätskan oxå... ja, och den används ju så sällan, så var fan är den???
Morron-förvirrad och oförmögen att hålla ögonen öppna... Ja, jag kan ju säga att jag inte hittade den. Tillslut blev det att jag tog vanligt vatten.
Uuuuuut med lins-fan! Och äntligen kunde jag hålla ögat öppet. Färg? Klarrött såklart!
Men hittad inget fel vare sig i ögat eller på linsen...
Ett par timmar senare lyckas jag komma på var jag har linsvätskan: kvar i resväskan från semestern i spanien...
Inte konstigt man inte hittade den...
Där låg även glasögonen.
Jag hatrar verkligen att ha glasögon. Man ser inte lika stort område, men främst är det väl för att jag får så förbannat ont i huvudet av när de vilar på näsryggen. Vet inte om det e fibron som gör mig extra känslig eller om det är faktumet att min snok e knäckt och ihopläkt liiiite sne. Kanske en kombination? För det kvittar vad för glasögon jag har, hur bra de än sitter osv... alltid samma sak.

Nej, nu ska jag hitta lite kläder och dra till det där stället... Apoteket asså...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0