Dagen snart slut

Dagen har varit ovanligt extremt tråååååkig idag. Visst det har varit lite kul oxå, men det tänker jag inte skriva om nu.
Jag började må vansinnigt illa igår på eftermiddagen. Hade feber oxå ju. Kunde inte ta mig långa stunder ur sängen eftersom det blev fruktansvärt mycket värre med illamåendet om jag stod eller ens satt upp. Ligga var nästan helt ok.
Ja, jag tänkte iallafall att det har säkert gått över tills imorrn (asså idag).
Bullshit!
Jag vaknade, gick upp, vände igen och gick och la mig. Det va samma sak idag... uuugghhh..
Innan har jag alltid löst mitt illamående på ett enkelt och effektivt sätt: Jag går o spyr. Snabbt o enkelt med fingrarna i halsen, för sen är det över och jag slipper må illa hur länge som helst.
Men.. nu är det ju så att efter operationen i matstrupen, så har de snörpt ihop den så tajt att det gör vansinnes-ont att kräkas. Inte bara under tiden, men även flera timmar efteråt. Då är det lixom inte ens värt att bli av med illamåendet bara för att sen tvingas stå ut med hemsk smärta istället.

Vidare då... ja, jag skulle egentligen varit på ett litet kalas/öppet hus idag med min granne hos hennes syster. Jag vaknade i morse och tänkte att jag ger det lite tid, för jag ville ju verkligen gå på det där lilla kalaset.
En timme innan det är sagt att vi ska åka, så inser jag att det helt enkelt inte går. Jag kunde inte vara i upprätt ställning i mer än 10 minuter innan det började snurra och storma i min mage...
Jag skickade meddelande om att jag tyvärr inte kunde följa med, och sen dess är det sängen som har gällt.
Har haft feber oxå, men bara ytterst lite. När jag ligger ner känns det helt ok och jag tror nästan att allt e bra igen. Så är dock inte fallet... det upptäcker jag ju så fort jag går upp.

Så dagen har varit... hmmm.. ja, kanske max 1½ timme från sängen på hela dagen. Och den tiden har jag bara suttit i soffan eller vid fläkten i köket och rökt.

Nu såhär vid halv 9 på kvällen känns det ännu mer lite okej.. så jag hoppas jag slipper detta imorrn. Jag hatar verkligen att må illa...

Det roliga som hänt då? Ja, jag kan avslöja att en person lyst upp min dag iallafall... men mer säger jag inte just nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0