2009 för Mezza


Januari

 Jag firade in det nya året ensam hemma. Karln min jobbade natt... Skiträdd stod jag på tak-terassen och såg raketer smälla på lite för nära håll....

Den 23e fyllde jag 29. Jag fick min första helt nya dator, en bärbar Asus (Den är såld nu...)

Jag blev fast anställd för första gången i mitt liv, efter att jag gjort min praktik där från september -08


Februari

 Jag designade ett beställningsjobb som mamma gjorde i textil-konst.

Jag köpte en cerise-rosa digitalkamera! Superbra är den, och jag dokumenterar mina dagar för glatta livet!
 


Mars

Träffade en kär vän från gymnasietiden som jag inte pratat med på 10 år! Helt underbar människa!

Köpte böcker om konst och människans sjukdomar på bokrean.

Vi investerade i en tvättmaskin som spelar trudelutter vid start och stopp!

Jag köpte även min första rit-platta till datorn. Detta var den riktiga starten för min konstnärliga ådra att brinna till liv igen efter många års uppehåll pga prestationsångest.


April

Mötte våren i Stockholms skärgård. Krokusar och havsvindar!

Jag gör mitt första försök för att sluta röka. Efter en vecka gick det åt skogen, men jag lyckades iallafall lägga mig på en lägre nivå i antalet cigg per dag...

Det var konstutställning i jobbets sop-rum... väldigt underligt ställe...

På Valborg hade vi årets första grillning på terassen
 


Maj

 Njuter av att världen blommar. Grillar ofta, steker mig i solen och är nästan aldrig inomhus.

Klipper av mig en hel del hår. Ny frisyr och kortare än nånsin! Men sååååå snyggt! Tyvärr gör mina mediciner att jag svettas extremt mycket, och mitt självlockiga hår måste ständigt plattas...

Den lilla röda stugan sätts upp på Globen och jag tycker det är ur-häftig konst!

Jag går på ortodoxt syrianskt bröllop. Vilken upplevelse! WOW!
 


Juni

 Lägger in mig på Maria för avgiftning av benzo. Ligger inne 5½ veckor och har bara en timmes permis varje dag. Missar midsommar. Saknar vindar och hav. Kokar av abstinens och extrem hetta på den lilla inglasade rök-balkongen.

Gör olika undersökningar på min övre magmun samtidigt som jag är inlåst på Maria. Det beslutas om en ny sorts operation av magmunnen.


Juli

 Skrivs ut från Maria i mitten av juli. Stannar hemma ytterligare en vecka innan jag återvänder till jobbet. Har klarat det absolut vidrigaste man kan vara med om. Jag är fri från benzo för första gången på 8 år!
Jag har gått upp en hel del i vikt under tiden.

Jag träffar vänner som aldrig har sett mmig utan benzo i kroppen.


Augusti

 Mitt fadderbarn/brorsdotter fyller 1 år och de är i Stockholm. Jag busar och leker med henne massor!

Extrem-värmen har kommit tillbaka, och jag lider ännu mer av svettnningarna. Dessutom har jag ännu abstinens och det ger om möjligt ännu mer svettning och dessutom får jag jämt små värmeslag.

Min syster fyller 25. Vi äter och dricker gott ute.

Jag säger upp mig från jobbet, ochblir samtidigt sjukskriven 100% året ut.


September

 Jag säljer min bärbara dator och skaffar mig en mini-data.

Jag opereras för mitt magmuns-bråck. 20 klammer häftas inuti nedre delen av min matstrupe. Jag har fruktansvärt ont efter operationen.

I slutet av månaden åker jag och älsklingen på semester till Spanien. Det är första gången jag är på sol-semester och det är helt underbart! I början mår jag dock fysiskt dåligt eftersom det var rätt nära efter operationen.
I Spanien får jag uppleva en hel vecka utan ångest eller ens oro. Det har inte hänt på 15 år...


Oktober

 Vi kommer hem från Spanien i början av oktober och jag åker direkt på rejäla Fibro-smärtor. Jag blir dessutom sjuk och jag verkar inte bli riktigt bra. 


November

 Jag träffar en vän från behandlingshemmet som jag inte träffat på väldigt länge.

Jag minns fars-dag med sorg eftersom det nu är ett år sedan en annan vän tog sitt liv...

Jag köper ett Nintendo Wii. Börjar träna för att gå ner i vikt.
Jagbörjar äta Reductil som min smärtläkare skrivit ut. 
 


December

Det äär snart jul, men jag dröjer länge med att få nån julkänsla. Men så kommer snön, och jag börjar nynna julsånger helt plötsligt.

Jag ska åka ner till skåne över julen, till familjen.

Jag fortsätter att gå ner i vikt, men har fått ta det lugnt med träningen. Jag är sjuk i antingen bronkit eller influensor/andra virus.

Jag avslutar med min terapeut som jag haft i över 4 år. Nu är jag terapi-fri, men det känns helt ok ändå.

GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0