Svart

Jag faller från vardagen rakt ner i det svarta. Hejdlöst.

Jag skriker inte i mitt fall, jag bara är. Finns.

Gråter. Känner hur ångesten kramar om mig så jag får svårt att andas.

Känner hur tankarna blir mörka, hur suget kommer tillbaka. Sug efter dumheter.

Hatar. Mest mig själv.

Vill inte gå ur sängen. Vill inte se mig i ljuset.

Känner mig otroligt korkad. Hur kunde jag våga hoppas?

 

Allt är nattsvart nu. Sidan om mig, ovan mig, under mig... i mig.

 

Jag vet varför... jag har en anledning.

Jag har förbannelsen att leva med detta pga att jag är kvinna.

När jag får PMS kommer så extrema svackor/fall.

Länge har detta varit perioden då jag fallit för att vilja dö.

Dom känslorna finns ännu kvar, men jag hanterar dom.

Varenda jävla gång.

 

Jag har preventivmedel som gör att jag bara har mens ca var 3:e månad...

...och detta är anledningen.

Mina svarta fall, mina bråddjup.


Kommentarer
Postat av: mia

exkat så är det för mig oxå!! denna hemska PMS kan få en galen för mindre! Behandlas nu med nåt gulkroppshormon som ska plana ut humörsvängningarna o det har funkat varannan månad - alltid nåt.. men jag vet precis hur det är!

2010-01-19 @ 21:05:23
Postat av: Ylva

Jag vet precis hur jävligt det kan vara. Fick vara hemma från både jobb och skola när det var som värst. Numera slipper jag bekymret.

2010-01-20 @ 14:21:24
URL: http://ypax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0