Skolan igår

Ja, hur gick det egentligen för mig i skolan igår???

Haha, komiskt nu i efterhand...

 

Jag satt lugnt här hemma...bläddrade i bloggar och kollade (ännu en gång) karta o bussar till skolan. RÅKAR slänga ögat på dator-klockan. HJÄLP! SHIT! FAN! Bussen går om 10 minuter!!!

Som tur var hade jag ju packat väska o allt... så det va bara att slänga sig iväg. Men i vanliga fall vill fröken Mezza ALLTID ha extremt gott om tid till bussar o sånt!
Jaja... iväg kom jag ju iallafall.

Med hjärtat i strupen satt jag på bussar och tåg och kom såsmåningom fram.
Nu började det svåra: Hitta rättt ställe!

Jag har aldrig varit på KI området innan... jag har bara varit på Karolinska i Solna ett fåtal ggr innan.. Och nu hade jag en halvtimme på mig att hitta rätt!

DET ÄR HUR STORT SOM HELST!

Kallt, mörkt, snö som vräker ner... och inte en aning om var jag är och hur fanjag ska hitta... Promenerar halva karolinska området... nej föresten... jag promenerade verkligen inte... jag halvsprang hela tiden!
Med tung väska (böcker dator etc) och astma flåsade jag mig fram. Vågade inte ens kolla mobilklockan och var övertygad om att jag var hur sen som helst hittade jag iallafall tillslut.
OCH! jag kom i tid! 3 minuter  före det startade!
Sen att jag stod utanför salen 5 minuter innan jag fattade att den låg där är en annan sak :S hahaha

Iallafall. Det hela började. Kort info om kursen och några av lärarna. Sen upprop.
Jag har ju aldrig varit på upprop på högskolan, så det va lite kul faktiskt. Dock blev jag nervös när det skulle ingå en kort kort presention oxå...

Nån frågade hhur många det var i kursen... svaret blev:
Det fanns 90 platser
ca 150 kallades
Dom hoppades att det skulle vara ca 130 som läste kursen.
(eftersom det ofta är folk som hoppar av med tiden)

I de kortkorta presentationerna som ägde rum, fattade jag det som att det är mest ekkonomer som läser kursen! Som vill "byta bana". En hel del inom alternativ medicin, några pensionärer, några vårdpersonal, några gymnasiestudenter (studenten i somras) och några som läste i väntan på läkarlinjen till hösten.

När jag hörde de andras presentation så blev jag nervös... vad skulle jag säga???
När det blev min tur svarade jag helt enkelt:
"Jobbat som undersköterska/mentalskötare men har varit sjukskriven i 10 år och tänkte att jag skulle komma tillbaka nu."
Kort, enkelt. Punkt.

ALLA andra jobbar nu eller kommer direkt från gymnasiet/andra högskolestudier.

Hmm...

Uppropet blev tillslut klart. Mackor och läsk serverades på rasten och sen var det dags för första föreläsningen.
Fysiologins historia. Upp kommer en professor (som ser ut att vara lika gammal som det han ska föreläsa om) och babblar i 1½ timme. INTRESSANT!
Han pratade på om hur man trodde kroppen funkade förr i tiden, hur medicinen var på antiken och medeltiden osv.
Dom hade verkligen riktigt underliga idéer innan dom fick kläm på hur kroppen verkligen funkade!

När allt va klart... och det va dags att bege sig hem... Tar jag en MYCKET enklare väg hem än vad jag gjort dit... det går nämligen en buss precis utanför salen vi har föreläsningar i...
Smart...suck

Hem kom jag, trött som en gnu i skallen och kaboom... zzzzzzzzzzz i sängen.
Idag är jag snuskigt förkyld och gör inte annat än nyser och snorar. Det va kallt igår och min ofrivilliga promenad i snöovädret igår är med all säkerhet orsaken.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Läskigt att gå i skolan igen. Så mycket människor. :s

2010-01-19 @ 16:24:23
URL: http://ypax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0