Missbrukar-personlighet del 5 *VIKTIGT*

Fortsättning...

Nu till det viktigaste!
Efter alla år, har jag kommit till viktiga insikter.
Insikten om att jag har en missbrukar-personlighet, kom ett par år efter att min farbror dött i ung ålder av alkoholmissbruk. Jag läste en hel del om det, och det pratas ju en hel del om att det till viss del kan vara ärftligt/ligga i släkten.

Men där stod även nåt väldigt väldigt viktigt. är stod att det inte alls var nödvändigt att just alkoholismen var ärftlig. Det var istället ofta missbrukar-personligheten som var ärftlig.
Och sen stod det, svart på vitt, att missbruken kunde vara alkohol, droger, tabletter, mat, makt, prestation, självdestruktivitet osv.

Jag har kommit till insikten, att jag har slutat med flera missbruk, MEN, att jag har egentligen bara BYTT UT DEM! Jag gick från det ena missbruket till det andra!

Nu är jag så väldigt medveten om detta, så jag typ analyserar mitt beteende väldigt mycket. För jag har nu kommit ifrån det, och jag vill inte gå in i ytterligare ett missbruk!

Summan av kardemumman... dvs varför jag skrivit dessa inlägg, är att jag önskar att ni, anhöriga eller sjuka, är uppmärksamma på detta... Det är betydligt vanligare än man tror att gå från tex ätstörningar, till att göra illa sig själv, ta lite för många piller, prestera lite väl överdrivet osv.
Höj ett varningens finger så fort ni anar detta.. för uppmärksammar man inte detta, så kommer inte helvetet heller att ta slut.
Var även väl medvetna på att det inte bara är människor med missbrukare i släkten som får en missbrukar-personlighet!



Varma kramar till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0