Vinter-sjuk-baka

Älsklingen stannade hemma från jobbet idag. Vi fick en akuttid på vårdcentralen och läkaren skrev ut Coccilana till honom. Stackarn... han har inte kunnat sova på  2 nätter pga hostan...

Det är ett par decimeter snö ute. Tycker om det. Tyvärr drar det rätt rejält från vardagsrumsfönstrena... vi har såna där jättefönster...typ balkongdörr-storlek.

Fick ett litet ryck... Kollade in på Lilla Mys blogg och visst! Där fann jag det jag ville. Snabba havrekakor.
Enklaste receptet i världen! 3½dl havregryn, 1½ dl socker och 175g smält smör. In i ygnen 10 min på 175grader. Klart!

Jag gjorde dom i muffinsformar... men jag höjer ett varningens tecken: lägg INTE mycket i var form! Det bubblar över...
Det mesta hamnade på plåten :S
Men det var faktiskt lättare att käka från plåten än de i formarna. Det blev lite som havreflarn. Nästa gång ska jag nog ta långpannan och göra det i... sen skära fyrkanter av det.
Jag hade dessutom flytande margarin... kanske blir bättre med vanligt?

Kram-kalas till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0