Planering för Utmaningen

Ja, det börjar ju närma sig Utmaningen nu... Jag har minsann funderat en hel del.

 

Mina tankar har gått runt i skallen.. funderingar på vad jag tycker e svårt. En ganska självklar grej som e skitsvår för mig, är tandläkaren. Men... vem går till tandläkaren en lördag? Och på sin födelsedag??? Nä, inte jag. Inte ens om jag inte haft extrem tandläkarskräck.

(kan förklara att tandläkaren för mig innebär att jag halvt om halvt flyr från verkligheten och sen efter besöket tappar jag all kontroll. Jag vet inte vad jag gör och jag har inga gränser. Jag har skadat mig rätt rejält direkt efter eftersom jag inte har nån kontroll. Jag släpper på hela spänningen som besöket inneburit och då händer allt...)

 

Nej... jag ska inte till tandläkaren den 23e...

 

Den 23e blir det party hemma hos Mezza. 30års-kalas.
Och jag har hittat en utmaning sompassar tillfället i fråga.

Jag är Kontroll personifierad. Jag har inte kunnat slappna av och ha roligt på feste eller sånt, på många år. Jag har alltid sett till att alla ska ha det så bra som möjligt... sprungit o serverat, ansträngtmig att hitta intressanta o (för andra) roliga samtalsämnen. Jag skrattar sällan på ett äkta vis. Jag skrattar för att andra ska trivas och ha det roligt.
Jag blir otroligt stressad av olika tillställningar. Jag har även svårt att behålla koncentrationen.

Detta är inte kul, men jag har levt så i många år. Jag kan inte tvinga bort det... det finns ändå.

MEN
Jag SKA se till att PÅ RIKTIGT ha roligt på min fest. Jag SKA INTE springa rundor o serva alla... vara trevlig o angenäm för att man måste osv.

Detta blir min utmaning. Jag ska VÅGA ha fest utan krav...

Kanske låter det som en bagatell för er, men det är det inte för mig.
Jag skulle nog snarare säga att det är lika svårt som det kan vara för anorektiker att äta bra en hel dag, att göra ett avgörande beslut i något riktigt svårt, att inte fullfölja olika tvångsbeteenden osv.

Och det va ju det som var meningen med utmaningen...eller hur? Att sätta en PERSONLIG utmaning för sig själv. Välja var ribban ska gå, och segra för dagen.

Jag förbereder mig mentalt o praktiskt för att klara detta. Jag hoppas innerligt att det går vägen...

Hur går det med er planering för Utmaningen????


Kommentarer
Postat av: Lianna

Jag har bestämt mig för min utmaning!

Jag ska inte väga mig på hela dagen. Det är lite skillnad från i vanliga fall, där jag väger mig mellan 10 och 20 gånger om dagen. Så att inte väga mig alls kommer bli intressant!



Mycket bra ide, jag ser nästan till och med fram emot att utmana mig själv.



LYCKA TILL på festen, du kommer klara det galant.

2010-01-18 @ 14:40:38
URL: http://silentlyscreaming.blogg.se/
Postat av: Ylva

Oj Utmaningen hade jag glömt bort. Men jag får faktiskt börja planera nu. Vet fortfarande inte vad jag skall göra.

2010-01-19 @ 07:32:26
URL: http://ypax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0