Missbrukar-personlighet del 1

Ja, jag la mig i sängen igen, och funderade. Så kom jag på en väldigt viktig sak jag kan skriva om.

När man hör ordet Missbrukar-personlighet, så tror jag de flesta tänker alkohol och droger.
Men det är bara halva sanningen.

Jag vet att jag har en missbrukar-personlighet. Och det tog väldigt lång tid innan jag lärde mig hantera den.

Mitt missbruk har bestått av:

  • Mat
  • Självskadebeteende
  • Droger/läkemedel


Ja, det började ju med maten... jag missbrukade mat. Jag åt inte, eller så åt jag massor och kräktes. Min vardag fylldes med detta. Jag kunde inte låta bli, jag kunde inte sluta. Min hjärna tänkte bara på en enda sak, och det var mat.
Jag sög åt mig all information om kalorier och näringsinnehåll.
Ja... jag missbrukade det kraftigt.


Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: 1sekund

först och främst vill jag säga att du skriver väldigt bra och att jag tycker att det är bra att du skriver om det.

Jag har precis eller en månad sen tillbaka startat en blogg om min vardag och kamp för att hålla mig nykter, det kändes väldigt viktigt att skriva om det.



Mvh, 1sekund

2010-01-09 @ 13:05:13
URL: http://ensekunditaget.blogg.se/
Postat av: kickan34

Kan man missbruka lyckokänslor/lyckorus för att slippa få ångest!?

2010-01-11 @ 00:44:03
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0