Förtydligande

Vet att jag har lite nya läsare, så jag vill gärna förtydliga lite:

 

  • Jag är inte ätstörd längre. Jag har inte anorexi eller bulimi, och jag har varit fri från det helt i flera år. Jag är dock lite överviktig och försöker gå ner lite i vikt. Detta av hälsoskäl och i samrådan med läkare etc. Jag vägrar gå ner i vikt på ett ätstört sätt.
  • Jag har inte längre diagnosen Borderline. Jag har haft den i många år, men uppfyller nu inte längre kriterierna. Jag har kämpat mig från denna diagnos genom lång terapi och vård på behandlingshem. Min nuvarande diagnos är istället Personlighetsstörning UNS (utan närmare specifikation).
  • Jag har en depression, men äter antidepressiva. Jag mår just nu ganska bra, men det går lite upp och ner ibland.
  • Jag kan hantera min ångest utan att göra mig illa. Jag har inte gjort mig illa på flera år.
  • Det pågår en neuropsykiatrisk utredning för att kolla om jag har ADHD.
  • Jag har en kronisk smärtsjukdom som heter Fibromyalgi.
  • Jag gick i somras igenom en svår avgiftning av benzo (vanebildande läkemedel som är ångestlindrande) efter mer än 8 års dagligt användande i stora doser. Jag klarar mig riktigt bra utan benzo nu, och har inte tagit ett enda sånt piller sen 5 juli 2009


Är det mer "snabb-fakta" ni vill veta, så släng in en kommentar!

Kram! Nu ska det minsann sussas hos fröken Mezza!!!
Natti natti!!!


Kommentarer
Postat av: Elinor

Vad härligt att du har börjat må bättre! :)

2010-01-06 @ 14:38:51
URL: http://elinorpetterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0