Drar på det...

Om ett par timmar är det dags att dra till skolan... men just nu sitter jag och gör verkligen ingenting. Drar på känslorna inför skolstart, drar på faktumet att jag snart ska gå. Drar på hela insikten.
Istället sitter jag och röker, kollar rastlöst era bloggar osv.

Jag har först i vuxen ålder fått riktigt bra upplevelser om skola. Jag har gått i 9 olika skolor från första klass t o m gymnasiet. Jag har haft helt nya klasser 5 av dom gångerna, och delvis nya ytterligare 2.
Jag har alla gånger haft förhoppningar om att det ska vara en bra klass där jag kommer in bra och blir accepterad.
Det hände aldrig...

Inte förrän jag läste min 5e termin på komvux, och när jag gick på folkhögsskolan, kände jag att jag var någon. Jag fanns med i gemenskapen. På riktigt.
Visst... de andra 4 terminerna på komvux var helt okej, men jag blev ändå inte en del av klassen.

Så det kanske inte är så himla konstigt att jag är nervös. Det är ytterligare en ny skola, det är nytt folk, jag hittar inte och jag har ingen erfarenhet av högskolestudier sen tidigare. Boken jag bläddrat i är svår... riktigt svår.
Dessutom ska jag klara av denna nervositeten utan lugnande... det har jag inte gjort i vuxen ålder.
Ja, jag ska faktiskt gå i skolan fri från benzo... klarare i skallen än vad jag nånsin varit.

Ni tänker kanske: ja men vad bra! Det kommer ju gå lättare då för dig!
Men nej, det tror jag inte. Jag har nämligen inte haft benzo enbart för ångest/oro/sömn... Jag har haft det för att jag inte ska vara så uppstressad, speedad, ofokuserad och okoncentrerad. Det misstänks en ADHD-diagnos hos mig, och benzon har tidigare fått ner mig på marken... fått mig att orka vara stilla, sänka rusningstrafiken i hjärnan, så att det faktiskt kan komma in når som jag bör minnas.

Den 2/2 ska jag återigen till psyk för fortsättning av ADHD-utredningen. Hur blir det... om jag verkligen HAR diagnosen, och jag får påbörja medicinering?
Jag testade i förra utredningen (som ej var tillberäknelig pga massa benzo i kroppen) Ritalin. Det hade riktigt bra effekt kan jag säga! Jag kände mig lugnare och mer rofylld (obs ej drogat flummig!) än jag någonsin gjort, och jag kunde faktiskt koncentrera mig riktigt riktigt bra på saker! Det var verkligen skillnad.
Men jag testade bara en tablett... korttidsverkande... för det ingick i utredningen.
När man sätter in ADHD-medicin kommer det påverka vakenhet, pigghet, koncentration, sömn osv...
Hur kommer det bli med skolan då?
Kommer jag klara det fastän jag är i kemisk obalans?

Det e mycket snurrigt just nu här...

kram på er alla iallafall!

Kommentarer
Postat av: Lianna

Japp, jag kommer det klara det, och Du med!!

2010-01-18 @ 15:51:09
URL: http://silentlyscreaming.blogg.se/
Postat av: i:et

du kommer klara det strålande

2010-01-19 @ 10:22:05
URL: http://ingrodd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0