Morgonen hos Mezza

En vanlig morron... för mig:

Vaknar. Antingen av mig själv eller av att älsklingen ska gå till jobbet. Går upp, tar med mig datorn på väg till köket. Sätter på kaffevatten och blandar till en latte. Sätter mig med en cigg, sväljer morronens tabletter med latte och slår på datan.

Går på toa, ställer mig näck på vågen.

Är älsklingen vaken, görs det kaffe till honom, annars gör jag det ändå lite senare och väcker honom som alltid med kommentaren :Kaffet e klart... och lite pussar.

Sen öppnar jag word-dokumentet och skriver in dagens datum och morronvikten.
Stänger ner det och öppnar internet.
Där är jag sen fast de närmaste timmarna. Kollar nyheterna på aftonbladet, nyhetskanalen o länkar från dem.
En snabbkoll inne på facebook.
Sen bär det ut i bloggvärlden. Har jag nåt jag absolut vill skriva, så bloggar jag först själv, annars e det alla andra bloggar jag kollar igenom.
Jag har ganska många bloggar att kolla igenom, och när jag bläddrat genom alla, går jag in på bloglovin.se. Kollar om det kommit fler inlägg under tiden som jag har kollat igenom alla på favoriter...

Under denna tiden som jag läser allt... ja då sitter jag o röker.. På morronen kan jag verkligen röka hur mkt som helst! Men det dalar av efter hand, och i slutet av dagen har det aldrig gått mer än ett paket iallafall... (ja jag vet att det e mycket, men jag går iallafall inte ÖVER det!)

Köksradion är dessutom alltid på, och det blandas med musik och nyheter...

Ja, det e väl en alldeles vanlig morron hos Mezza!

Hur ser era mornar ut???

Kram!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Det verkar som en bra morgon. Skulle vilja sitta hur länge som helst vid min dator.



Min morgon. Upp senast 8 och duka fram frukost. Äta och sen göra i ordning ungarna till dagis och skola. Kvart tio före 9 så skall vi helst vara på väg till dom olika ställerna. Sen hem och uppgås med minstingen innan lunchen. Sitter även en stund på internet.

2009-11-27 @ 15:06:56
URL: http://ypax.wordpress.com
Postat av: Nett

Tack! Min morgon är kaffe :) därefter bloggande och surfande, cigaretter är inte att tänka på ;) Med de kommande operationerna.

2009-11-28 @ 10:09:19
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0