Läser tidningen...

Kollar in aftonbladet och blir som vanligt paff av allt.
Som denna artikeln tex.

En 11 årig mamma. Hon gifte sig, och på bröllopet fick hon åka till sjukan och förlösa sin dotter.
Hallå!!! 11 år! Detta är i Bulgarien... det är tydligen inte ovanligt att gifta sig tidigt...men 11 år!!!???
När hon var i 5e månaden upptäckte de att hon var med barn, och bröllopet blev akut-planerat. Pappan är 19 och misstänkt för sex-brott. Han får inte bo med sin fru (som tur är...).
Tycker det är totalt vansinne!
En 11årings kropp är inte utvecklad för sex (eller var hon 10 då?). Den är utvecklad för att ungen ska springa o leka. "Igår lekte jag med mina leksaker, idag är min bebis min nya leksak" säger flickan.

Tycker det är fruktansvärt. Hennes föräldrar har vårdnaden om barnet,vilket jag tycker är bra. Och jag hoppas innerligt att flickan får vara barn iallafall några år till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0