FK ringde föresten i fredags

Ja, det ringde asså, och det var min handläggare på FK. Jag har skickat in en ansökan om sjukbidrag från januari, på 50%. Eftersom jag fyller 30 i januari får jag inte längre ha aktivitetsersättning. Läkarintyg både från psyk och smärtkliniken är inskickade. Jag har haft 100% aktivitetsersättning i 9½ år. Sen testade jag ju jobba 50% och sänkte ersättningen till 50%.
Men så blev jag återigen sjukskriven 100% ett halvår efter avgiftningen. Men jag har ju för avsikt att börja plugga till våren på 50%, och jag känner att jag inte är den som ska gå hemma heltid.

Iallafall. FK-tanten sa att hon kommer lägga förslag på 50% sjukbidrag utan tidsbegränsning. Jag frågade vad det innebar, och hon svarade att det innebär att det gäller tills jag är 65, då pensionen drar igång.
Hon förklarade att de inte längre har tidsbegränsning efter 30.

Hur kände jag det då???
SKÖNT!!!! Så otroligt skönt!
Det känns tryggt att veta att jag har en 50%-ig inkomst vad som än händer.
Jag har redan gått igenom det där med att testa ändra min ersättning (asså från 100% till 50%) så jag vet hur det går till. Jag vet hur man gör om jag en dag skulle känna att jag vill/kan/orkar jobba mer än 50%. Det är för mig absolut inget hinder att ändra på det i framtiden om jag skulle vilja det.

Men det som är skönast... ja det e ju det att jag vet att det e ordnat, jag vet att det kommer pengar, och jag vet att jag slipper allt trassel det innebär  med nya ansökningar hit o dit.
Och jag vet att jag kan minska på det DEN DAGEN DET KÄNNS RÄTT.
Det känns bara så himla bra!

Kommentarer
Postat av: Aleks

Åh, GRATTIS! Gud vad skönt att höra. Vilken tur vi haft med f-kassan, med tanke på allt man hört... Jösses. Grattisgrattisgrattis. :D Kramar!

2009-11-16 @ 11:20:52
Postat av: lilla my

Ja dessa papper och grejer som skulle skickas in jag tröttnade.Sen när man väl ville jobba helt tid då var dom emot det och ifråga satte det hela tiden.Men till slut fick jag som jag ville och började jobba heltid och då får man beskedet att företaget ska lägga ner så nu är man på ju på noll igen och går hemma suck.Kram och grattis gumman.

2009-11-16 @ 15:56:27
URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu
Postat av: Ylva

Det låter ju jättebra. Önskar att jag slapp och tänka på sånt jag med.

2009-11-16 @ 18:11:31
URL: http://ypax.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0