Sista terapin

Jag har gått i terapi sen jag var 17. Det är 12 år sen... Det har varit några uppehåll, men om man räknar ihop det så har jag gått i terapi i 10 år.
De senaste dryga 4 åren har jag haft min underbara terapeut BM. Idag var det sista samtalet.

Slut.
Finito.
Over and out.

Första terapeuten jag haft tills jag blivit "klar". Hon var terapeut nr 13.

Känns overkligt att jag inte längre ska gå och prata med nån. Jag har ju faktiskt gjort det i hela mitt vuxna liv.

Men det känns ändå okej.
Overkligt men okej.

Det tar väl ett tag innan jag fattat det riktigt.

Gav en ros och ett litet kollage av mmig från när vi först sågs och fram till nu. Hon blev glad, och det kändes viktigt att ge henne det.

Pratade om allt som hänt, om hennes minnen av mig, hur jag påverkat henne, och allt vi varit med om tillsammans.
Ja, för det var ingen vanlig terapi med BM. Eftersom hälften av vår tid var på behandlingshemmet, så var det mycket mer än bara terapi. Det var städ, matlagning, utflykter, fika, födelsedagar, jul-firande, shopping,  sjukhusbesök, bråk, skratt och tårar...
Ja det var mycket... väldigt mycket.

Jag är enormt glad att jag haft denna tiden med henne. Nu är den slut. Men det mesta tar slut nångång, och just detta fick ett bra slut. Ett planerat slut.

Ett lyckligt slut.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilket fint slut du fick även om det är synd att det måste ta slut. Kan inte se framför mig när min terapi skall ta slut.

2009-12-16 @ 14:23:24
URL: http://ypax.blogg.se/
Postat av: Mia

Så skönt att det blev ett bra slut.

Kan bara önska dig all lycka att klara allt själv nu, men det är jag säker på att du gör. =)

KRAM KRAM KRAM

2009-12-16 @ 15:32:57
URL: http://mariasegnalillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0