Massa vaccin!


Ja, nu har jag varit på vårdcentralen. Det har varit slut ettbra tag, alternativt att jag varit sjuk, men idag tog jag mig äntligen ner!
Visst, jag är krasslig än, har lite småfeber o hosta. Men det är bättre än det varit!

Iallafall. Jag kom dit. Var beredd på extrem-kö... men icke! Det var bara att strosa in! En person före mig bara. Snackade med sköterskan som gav mig sprutan, hon nämnde att jag hade rätt till det vanliga influensa-vaccinet oxå. Jaja, okej, jag tog den med.
Sen snackade vi lite om mina täta lung/luftrörsbesvär, och hon sa att jag även har rätt till lunginflammations-vaccin. Va????
Jag visste inte ens att det fanns nåt sånt!
Dock ville hon inte ge tre vaccin på samma gång, utan jag ska tillbaka om ett par veckor för lunginfl.-vaccinet.

Ja. Och det där att det skulle göra ONT! Nänänänänänäääää... För det första kände jag inte ens nål-sticket (!), och för det andra så kändes knappt en spänning i muskeln när hon sprutade in det.
Likadant var det med vanliga flunsan-vaccinet.
Ska jag hård-dra genom att väga de två vaccinen, så kändes nog det vanliga vaccinet liiiiite mer.

Sköterskan sa: Ojoj, nu kkommer du ju få jätte-ont! Du har ju fibromyalgi!
Jag svarade: Haha, nä det tror jag inte. Jag kände knappt sticket ens, och jag är dessutom van att få sprutor rakt in i nerverna (nervblockader) en gång i månaden... detta va inte ens nämnvärt i jämförelse ju.

Ja, så nu hoppas jag att jag inte sagt för mycket. Jag hoppas jag inte får ap-ont ikväll/natt. Just nu känner jag inte av nåt alls... inte nån värk eller feber... Men jag tror febern kommer. Men det blir senare.

Jaja, jag har iallafall varit duktig och gjort detta nu. Överstökat. Vafan, att man dröjt så på det! ...fast det var visserligen ingen kö nu, så det kanske ändå var värt att vänta...

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0