Juldagen

Ja, som hos dom flesta (har jag märkt) så har det även hos mig varit lite för mycket för att jag ska ha hunnit blogga.

Det var jul med familjen igår. God mat, skratt, kramar, tomte, julmusik osv. Träffade äntligen mitt lilla fadderbarn Freja igen. Ojoj... vad barn växer snabbt! Och även min systerson!

Men det var iallafall en bra jul. Åkte med lillebror hem sen och här har jag sovit. Just nu är lillebror-familojen hos tjejens för'ldrar. Jag blev frågad att följa med. Jag sa ja till en början, men nu idag kände jag att jag var liiiite för sliten för det. Så jag har istället sovit en massa, diskat lite och glott på TV.
Dom kommer vilken stund som helst, och jag anar att lilla Freja kommer sova väldigt gott då.

Jag hade önskat mig nagelförlängning ju i julklapp. Det fick jag! Så när jag kommer hem till stora staden ska jag mminsann bygga naglar! Sen fick jag även ett kanon-set med nagelprylar. Allt ´man kan tänka sig för manikyr och pedikyr.

Spikmattan jag önskat mig fick jag oxå, men inte nog med det... jag fick även en spikkudde! Cooooolt... gissa vem som kommer agera fakir nu! haha.

Jag har läst runt på bloggarna jag följer... tyvärr är det många som haft riktigt jobbiga jular.
Jag minns min beskärda del av skit-jular. Men på den tiden mådde jag riktigt dåligt. Jularna var verkligen kaos och tårar. Skuld och självhat.
I år mår jag ju så oändligt mycket bättre... och därför blev även julen bra.
Klart att det va lite suckar ibland... lite tankar på att man hoppas dom andra uppskattar julen, paketen och gör allt för att andra ska få en bra jul... men det mesta gick ändå av sig själv, vilketr gjorde att det var lättare att slappna av.

Snön höll sig under hela julafton, men idag regnar det och det har blivit glashal blöt is. Lite snö finns ju kvar iallafall...
Pratat med älsklingen uppe i sthlm. Tydligen har det fortsatt snöa och det blir bara mer o mer o mer... mys!

Nu ska jag ta mig ett bloss, sen kommer nog de andra tillbax strax!

Kram på er!!!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att läsa att du har haft det bra! Önskar dig fortsatt fina juldagar!



Stor kram

2009-12-26 @ 19:04:03
URL: http://allalivetssidor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0