Ahhh Stockholm!

Scheize vad skönt det är att va tillbax! Jag har fan blivit en äkta stockholmare... blev droppad på centralen, syskonbarnet började bli lite väl gnällig mot slutet, så då fick de köra direkt till östermalm istället för att lämna av mig först.

Iallafall... jag står där på centralen, kollar på alla gatlampor och ljus. Stockholms-lufft och stress... Och så kom jag på attt jag saknat det. Bussar som går hur ofta som helst, tunnelbana, och rutiner. Affärer som har öppet minst till 19, Espresso House och mycket mer. Ja, jag har saknat det...för jag gillar det!
Stockholmspulsen har fastnat i mig.


Nere i skåne var det flera kilometer till närmsta affär, bussarna gick varannan timme och där fanns verkligen inget att göra.  Vistt.. det var jag väl medveten om, och det kan ju vara skönt några dagar..men ALDRIG att jag flyttar tillbaka dit!

Nej, jag föddes här uppe, och även om jag växte upp i skåne, så är det tydligen här jag ska vara....

Sitter på sista bussen nu, sen e jag hemma. Det tog inte så lång tid att köra, vägarna var bra oxå. 5 timmar körning, och en timme rast sammanlagt. Ja, det tycker jag va bra gjort!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Välkommen upp! Det var en snabb körning.

2009-12-28 @ 20:29:02
URL: http://ypax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0